سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند از قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال نفرت دارد [امام کاظم علیه السلام]

مباحث روز داوری فوتبال ( مجید روغنی داور ملی )

 
 
آموزش داوران الیت در سال 2008(پنج شنبه 87 مهر 11 ساعت 11:17 صبح )

                                               

کلاس توجیهی داوران الیت و برتر یوفا8 فوریه 2008قبرس

یک پیام روشن و واضع از هفته شانزدهم مسابقات یوفا در کلاس پیشرفت داوران نخبه (الیت) و برتر در قبرس داده شد که از عمل خشن بازیکنان در بازی ناجوانمردانه جلوگیری شود که این شامل : تکلهای خطرناک و گرفتن درمحوطه جریمه و همچنین حفظ روح قانون در مرحله ای که با زیکنان با یک شکلی از خشم و پرخاشگری مراجعه می شوند ... برروی ادامه مطلب کلید کنید

                                              

                                       کلاس توجیهی داوران الیت و برتر یوفا8 فوریه 2008قبرس

یک پیام روشن و واضع از هفته شانزدهم مسابقات یوفا در کلاس پیشرفت داوران نخبه (الیت) و برتر در قبرس داده شد که از عمل خشن بازیکنان در بازی ناجوانمردانه جلوگیری شود که این شامل : تکلهای خطرناک و گرفتن درمحوطه جریمه و همچنین حفظ روح قانون در مرحله ای که با زیکنان با یک شکلی از خشم و پرخاشگری مراجعه می شوند .

  اهمیت حفظ احترام که با حروف بزرگ نوشته شده بود و به داوران مسابقات گفته شد که در خصوص بازیکنان مختلف که قصد از بین بردن اقتدار آنهارا دارد تامل نکنند .در ضمن قضاوت در روی زمین یوفا همچنین از یک کمک داورخواست که در محوطه تونل در خصوص مطمئن شود.

   تکل کردن را به دقت زیرنظر بگیرید.

  در این کلاس سالیانه که با حضور داوران سطع بالای اروپا صورت می گیرد فرصت خوبی است که فصل گذشته مرور شود وراهنمایی هایی برای یادآوری در مسابقات فصل جدید دریافت نمایند .52 گروه بسیار قوی ساعتها این فصل مسابقات یوفا را در گرو های مختلف و همچنین در یک گرو ه معین را تجزیه و تحلیل کردند بخصوص تکل کردن مخصوصاً خشن یا درگیری با بی ملاحظه گی که برای حریف ایجاد خطر کرده بود بالا بردن پا بعد از مرور کردن تعدادی از تکلها که داوران کارت قرمز نشان نداده بودند ، داوران مذکور هیچ شکی در خصوص این قبیل درگیری ها نداشتند مخصوصاً جایی که پا بلا آمده بود که همگی تائید کردند بلافاصله اخراج کنند .

   یوانکرن رئیس کمیته داوران یوفا توضیح داد:

بر طبق قانون اگر این عمل به قصد خطر انداختن سلامتی و مجروح کردن حریف باشد فقط مجازات ممکن کارت قرمز است .همچنین به اهمیت جایگیری خوب داور که بعضی وقتها می تواند در تشخیص خطا چاره ساز باشد در این جلسات اشاره شد و اهمیت کار تیمی ،اگر یک خطا در خارج از دید داور اتفاق بیاقتد این وظیفه کمک داور که برای خطای شدید علامت بدهد.جلو گیری ازخشم و پرخاشگری گرو هی بازیکنان همچنین این مجازات وخطرجدی برای بازیکنانی که در درگیری های گروهی شرکت می کنند که سبب افزایش

نگرانی اعضاء کنفدراسیون فوتبا ل اروپا شده است . هر بازیکنی که در این درگیری ها با فریب داور و ازوسط زمین به تیم خود اضافه شود داوران باید یک کارت زرد بلا فا صله نشان دهد و این مسئله آموزش داده شد.

ما از داوران انتظار داریم که در آن نقطه و محل درگیری حاضر باشند و از خشم وپرخشگری اضافه تر جلوگیری کنند اما اگر این درگیری ها افزایش پیدا کند و بیشتر از یک برخورد جزئی باشد ، این یک برخورد شدید است وجریمه آ ن یک کارت قرمزمی باشد

 گرفتن و هل دادن

داوران برای تلاش آنها در کاهش گرفتن و هل دادن در محوطه جریمه مورد تشویق و تحسین قرار گرفتند واز آنها خواسته شد که این کار خوب را ادامه دهند. یوفا دراین آموزشها و راهنما یی ها از داوران خواست که در مرحله اول فقط به بازیکنان تذکر بدهند و اگر آنها به این عمل ادامه دادند باید آنها را جریمه کنند و یک ضربه آزاد مستقیم یا ضربه پنالتی قابل اجرا می باشد و به همان روش علیه بازیکنانی که از دستورات داوران سرپیچی می کنند ودر دیوار دفاعی در ضربات آزاد قانون را نقض می نمایند محکم بر خورد نمایند و بعد از تذکر اولیه و نادیده گرفتن دستور داور آنها را جریمه نمایند . 

داوران دارای احترام هستند و اعترض تیم ها در مسابقات قابل تحمل نیست تیمها باید بازیکنان خودرا توجیه و مطمئن نمایند که اعتراض به رای داور قابل پذیرش نیست و این فقط شامل کلمات و رفتار کلامی نمی شود بلکه ژست و برخور بازیکنان را نیز شامل می شود و فقط محدود به 90دقیقه که بازیکنان باید استاندارد های لازم واصلی را در مسابقه رعایت کنند نیز نمی شود . یوفا امیدوار است که تصمیم یک کمک داور در تونل کمک کند که هیچ مشکلی بین بازیکنان در زمان برگشتن به رختکن در آینده اتفاق نیافتد.

                    حفظ روح قانون و مسابقه بستگی به اجرا بعد از آن دارد.   

                                                             باتشکر از دوست وهمکار عزیزم داود رفعتی

 







بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 2482  بازدید


» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «